Wezwanie do działania (CTA) to element treści, który zachęca czytelnika do zrobienia czegoś, na przykład zasubskrybowania biuletynu lub kliknięcia linku do strony produktu. Odpowiednio zaprezentowana może być bramą do zwiększenia zaangażowania użytkowników, konwersji sprzedażowych i nie tylko.
Czym jest wezwanie do działania i dlaczego jest ważne
CTA to, w najbardziej dosłownych słowach, prośba o zrobienie czegoś. Niezależnie od tego, czy jest to przycisk na stronie sprzedaży, łącze w wiadomości e-mail, czy monit na drukowanej ulotce, jest to przykład, w którym zachęcasz czytelnika do podjęcia działania:
W obecnym świecie, w którym ogromny odsetek działań marketingowych odbywa się za pośrednictwem kanałów online, CTA są wszędzie. Mogą również obejmować szeroki zakres działań, w tym dokonanie zakupu, subskrypcję biuletynu lub po prostu kliknięcie strony zawierającej więcej informacji.
Przy tak wielu witrynach, które przekonują ludzi do podjęcia tak wielu różnych działań, ważne jest , aby Twoje wezwanie do działania wyróżniało się i przekonywało do kliknięcia. Konsekwencje nijakiego i nieciekawego CTA są odczuwalne niejednokrotnie. Skumulowany efekt słabego przykładu może być katastrofalny dla twoich zysków.
Jak zdefiniować grupę docelową
Zanim zaczniesz przekonywać odbiorców, ważne jest, aby jasno określić, z kim rozmawiasz. Upewnienie się, że udało Ci się znaleźć grupę docelową, jest kluczowym krokiem przed wprowadzeniem jakiegokolwiek elementu marketingowego, w szczególności CTA. Najlepiej byłoby stworzyć dość wyczerpujący opis celu, w tym np. wiek grupy docelowej, płeć itd. W ten sposób będziesz wiedział kogo chcesz do działania podczas tworzenia CTA. Na przykład skierowany do kobiet, które chcą schudnąć, i oferuje plan odchudzania w zamian za adres e-mail.
To, jak zdefiniujesz grupę docelową, będzie w dużej mierze zależeć od tego, do czego służy Twoja witryna i do czego przekonuje Twoje wezwanie do działania. Oto kilka ogólnych porad na początek:
Twoi dotychczasowi klienci. Dowiedz się, dlaczego korzystają z Twojego produktu lub usługi.
Klienci Twojej konkurencji. Jeśli to możliwe, sprawdź, do kogo celują Twoi konkurenci i jak to robią.
Korzyści z Twojego produktu lub usługi. Przeanalizuj korzyści, które możesz zapewnić dzięki swojemu produktowi lub usłudze i określ, dla kogo mogą być przydatne.
Jest to ważny temat w każdym aspekcie działalności biznesowej i na szczęście dostępnych jest wiele świetnych zasobów , które pomogą Ci zidentyfikować grupę docelową, którą chcesz przekonać.
Jak stworzyć przekonujące wezwanie do działania, które zostanie kliknięte
Teraz wiemy, dlaczego potrzebujesz przekonującego CTA – i do kogo kierujesz – przyjrzyjmy się trzem krokom, które poprowadzą Cię od marketingu również do złotego medalisty CTA.
Napisz przekonujący tekst
W idealnym świecie każdy, kto wyświetli Twoje wezwanie do działania, będzie natychmiast zmuszony do kliknięcia. Aby uzyskać jak najwyższy współczynnik klikalności, konieczne jest, aby poprzedzający tekst i tekst przycisku mają przekonać czytelnika.
Oto kilka wskazówek, które pomogą dać czytelnikowi potrzebne impulsy:
- Porozmawiaj z grupą docelową. Upewnij się, że podajesz informacje, na których zależy Twojej grupie docelowej, i używasz języka, który do nich pasuje.
- Używaj praktycznego języka. Może to pomóc ludziom i zmusić ich do kliknięcia.
- Bądź konkretny i zachowaj prostotę. Skomplikowane wezwanie do działania może sprawić, że czytelnik będzie zdezorientowany i będzie mniej skłonny do kliknięcia. Zachowaj prostotę, konkretną i jednoznaczną, aby czytelnik dokładnie wiedział, dlaczego klika.
- Stwórz poczucie pilności. Używanie słów takich jak „dzisiaj” i „teraz” może zachęcić niezdecydowanego czytelnika do natychmiastowego kliknięcia.
- Rozważ zabawne podejście. Nie musisz trzymać się standardowego tekstu „Kliknij poniżej, aby zasubskrybować” ani „Kup”. Możesz sprawić, że będzie dziwaczny, zabawny lub zabawny, w zależności od grupy docelowej.
Ostatecznie tekst i tekst przycisków powinny dać czytelnikowi wystarczającą ilość informacji, aby wiedzieć, czy chce kliknąć, a także trochę go do tego zmusić.
Wyróżnij swoje wezwanie do działania
Oczywiście, bez względu na to, jak przekonująca jest twój tekst, to wszystko na nic, jeśli nikt jego nie czyta. Aby utworzyć klikalne CTA, musisz upewnić się, że czytelnik najpierw je zobaczy, a następnie zidentyfikuje jako coś, co wymaga działania z jego strony.
Oto kilka wskazówek, dzięki którym Twoje wezwanie do działania zostanie zauważone:
- Upewnij się, że znajduje się we właściwym miejscu. Twoje wezwanie do działania musi być umieszczonew taki sposób, aby czytelnik był do niego nakierowany i go nie przegapił.
- Używaj kontrastujących kolorów: użycie kontrastowego lub jasnego kolorudla klikalnego przycisku lub tekstu to prosty sposób na przyciągnięcie uwagi widza.
- Trzymaj się tylko jednego CTA: posiadanie wielu CTA na jednej stronie może być mylące. Nie bój się jednak powtórzyć tego samego więcej niż raz.
Przetestuj i dopracuj swoje CTA
Stworzyłeś niesamowite CTA, ale praca jeszcze się nie skończyła. Testowanie różnych elementów konstrukcyjnych może zapewnić, że uzyskasz najwyższy zwrot z każdej zainwestowanej złotówki. Nawet jeśli uważasz, że stworzyłeś idealny projekt i kopię, prawdopodobnie wciąż jest miejsce na ulepszenia. Aby określić, czy należy wprowadzić zmiany (i jakie zmiany należy wprowadzić), należy przetestować różne wersje swojego CTA.
Divi oferuje prawie wszystko, czego potrzebujesz, aby zacząć tworzyć urzekające, magnetyczne i przekonujące CTA. Teraz wszystko, co pozostało, to zacząć generować konwersje !
Dobrze przygotowane wezwanie do działania przyciągnie uwagę widzów i zmusi ich do kliknięcia po więcej. Jednak zaprojektowanie takiego, które angażuje i przekonuje, nie jest tak proste, jak mogłoby się wydawać.
Źródło.
Blog Elegant Theme