Marketing cyfrowy stale się rozwija. Nie da się ukryć, że jest on niezwykle skuteczny. Co więcej, może znacznie zwiększyć zaangażowanie online Twojej firmy.

Użytkownicy spędzają w sieci średnio ponad sześć godzin dziennie. Oznacza to, że istnieje duża szansa, że Twoi docelowi odbiorcy będą w stanie znaleźć oferowane przez Ciebie produkty lub usługi. Jeśli masz doskonałą strategię marketingu cyfrowego, możesz łatwo przyciągnąć odpowiedni ruch do swojej witryny. To zwykle prowadzi do wzrostu konwersji i przychodów.

Z tych powodów ważne jest, aby wiedzieć o czynnikach, które mogą zniszczyć Twój biznes. Być może nie zdajesz sobie z tego sprawy, ale możesz popełniać błędy w marketingu cyfrowym, które powodują porażkę Twojej firmy w Internecie. Jeśli więc chcesz, aby Twoja firma rozwijała się i wyróżniała, pamiętaj o tych znakach ostrzegawczych. Poprawa je, a będziesz w stanie skierować swoją firmę na drogę do sukcesu.

Błąd nr 1 :

Nie wiesz, kim jest twoja grupa docelowa.

Aby odnieść sukces w świecie online, musisz wiedzieć wszystko o swoim rynku docelowym. To dlatego, że każda strategia, którą podejmiesz, będzie nastawiona na nich. Wszystkie Twoje strategie marketingu cyfrowego spadną, jeśli nie zaspokoisz potrzeb potencjalnych klientów.

Twoja witryna może codziennie przyciągać wielu odwiedzających, ale jaki jest sens, jeśli nie przekształcają się w płacących klientów, prawda? Jeśli nie masz pojęcia, z kim się żywisz, odwiedzający Twoją witrynę mogą nie mieć jasnego pojęcia, czy Twoje produkty są rozwiązaniem ich problemów.

Na przykład umieszczenie reklamy w witrynie o wysokiej pozycji w rankingu z dobrym ruchem to tylko strata pieniędzy, jeśli nie jest związana z Twoją niszą lub ofertą. Odwiedzający tę witrynę mogą kliknąć Twoją reklamę i odwiedzić Twoją witrynę, ale nie mogą dokonać konwersji na sprzedaż, ponieważ prawdopodobnie nie będą zainteresowani sprzedawanymi przez Ciebie produktami lub usługami.

Błąd nr 2 :

Kierujesz się do grupy demograficznej zamiast do swojej niszy.

Mówiąc najprościej, nisza marketingu cyfrowego to grupa osób mających wspólny problem, którzy spotykają się razem. Czym więc nie jest nisza? Mężczyźni powyżej 40 roku życia, pracujący w domu rodzice, freelancerzy, właściciele małych firm, osoby starsze itd. nie są niszą. To wszystko są przykłady danych demograficznych, które większość właścicieli witryn próbuje sprzedawać online.

Dowiesz się, że to nisza, gdy mają wspólny problem. Poświęć więc trochę czasu na przemyślenie problemu w swojej niszy i sposobu, w jaki będziesz w stanie go rozwiązać. Zbadaj również, gdzie zwykle gromadzi się Twoja nisza. Wiedząc o tym, będziesz mógł kierować się do nich konkretnie.

Przyjrzyj się dokładnie, do kogo kierujesz reklamy i określ, czy jest to prawdziwa nisza, czy grupa demograficzna.

Błąd nr 3 :

Twój cel marketingowy jest niejasny.

Zanim zdecydujesz się na strategię marketingu cyfrowego, którą chcesz wykorzystać dla swojej firmy i zainwestujesz w nią swoje pieniądze i czas, upewnij się, że znasz cel marketingowy, który chcesz osiągnąć. Pamiętaj, że może to pomóc w ustaleniu strategii marketingowej potrzebnej do rozwoju Twojej firmy. Możesz również zauważyć, że robisz coś źle z marketingiem online, jeśli Twój cel marketingowy jest niejasny.

Gdzie chcesz zobaczyć swoją firmę za sześć miesięcy? Co chcesz osiągnąć w tym okresie? Oto pytania, które musisz sobie najpierw zadać, zanim zaczniesz planować swoje strategie marketingowe. Dodatkowo, wyznaczając cele, upewnij się, że są one konkretne, mierzalne, realistyczne i określone w czasie, abyś mógł je osiągnąć.

Błąd nr 4:

Nieznajomość słów kluczowych do użycia.

Jeśli nie masz pojęcia o właściwych słowach kluczowych dla swojego rynku docelowego, stracisz nie tylko swój czas, ale także wysiłek i pieniądze. Użycie odpowiednich słów kluczowych w treści może pomóc Twojej witrynie osiągnąć wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Jednak bądź ostrożny ze swoją strategią słów kluczowych, ponieważ Google może łatwo obniżyć pozycję w wynikach wyszukiwania dzięki wdrożeniu Google Panda.

Algorytm ten ma na celu zwiększyć jakość wyników wyszukiwania, ograniczając widoczność stron zawierających mało wartościowe, krótkie, zduplikowane treści.

Dlatego upewnij się, że każda tworzona przez Ciebie treść jest wysokiej jakości. Ponadto obrazy, teksty i filmy, które umieścisz w swoich treściach, powinny być mocne i trafne, aby przyciągnąć odwiedzających Twoją witrynę.

Błąd nr 5 :

Twoja strategia dotycząca treści i dystrybucji jest słaba.

Prawdopodobnie słyszałeś, że treść frazy jest bardzo ważna. Weź to pod uwagę, gdy planujesz strategię marketingu cyfrowego swojej firmy, ponieważ tworzenie wysokiej jakości treści jest tutaj zasadą numer jeden.

Marketing cyfrowy to sposób na dotarcie do potencjalnych klientów. A jednym z najlepszych sposobów na to jest zawartość. Rodzaj treści, które musisz przyjąć, będzie w dużej mierze zależał od tego, co oferujesz i rynku docelowego. Najważniejsze jest jednak, aby konsekwentnie oferować im treści wysokiej jakości. Jeśli Twoje treści są słabe i nie oferują wartości dla odbiorców, po prostu je zignorują i przyjrzą się konkurencji.

Niewłaściwa dystrybucja treści to kolejny powszechny błąd marketingu cyfrowego, który popełniają marketerzy. Zazwyczaj firmy rozpowszechniają i udostępniają swoje treści na swoich kontach w mediach społecznościowych. Ale problemem nie jest tworzenie treści idealnych dla tych platform.

Większość firm udostępnia swoje posty na blogu na Facebooku, ale w rzeczywistości nie jest to najskuteczniejszy rodzaj treści w mediach społecznościowych. Dlatego nie czerpią z tego tyle, ile powinny. Jeśli więc chcesz naprawdę rozpowszechniać swoje treści w mediach społecznościowych, najlepiej jest tworzyć infografiki, obrazy, filmy i inne treści wizualne. Unikaj długich tekstów, ponieważ nie są tak skuteczne.

W dzisiejszym świecie zaawansowanych technologii marketing cyfrowy powinien być integralną częścią strategii marketingowej Twojej firmy. Musisz jednak zrobić to dobrze i uniknąć tych pięciu błędów marketingu cyfrowego, które  łatwo mogą zniszczyć Twój biznes.